Bir kuruluÅŸu baÅŸarılı bir ÅŸekilde çalıştırmak için, kuruluÅŸu sistematik ve ÅŸeffaf bir ÅŸekilde yönetmek ve kontrol etmek gerekir. İstikrarlı BaÅŸarı, ilgili tarafların ihtiyaçları ele alınırken, performansı sürekli olarak iyileÅŸtirme ve geliÅŸtirmeye yönelik tasarlanan bir yönetim sisteminin uygulanmasından ve sürdürülmesinden geçer. ISO 9001:2008 standardı bütün dünyada kalite yönetim sistemi modeli olarak uygulanmakta olan bir uluslararası standarttır ve 8 Kalite Yönetim Prensibine dayanmaktadır.
MüÅŸteri Odaklılık: Åžirketler müÅŸterileri ile varolduklarına göre onların ÅŸimdiki ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlayarak beklentilerinin de ötesinde hizmet verme anlayışı benimsenmelidir.
Liderlik: Åžirket hedeflerine ulaÅŸmak için gereken iç dinamikleri yaratmak ve ÅŸirket çalışanlarına yön göstermek için yönetimin liderliÄŸine ihtiyaç vardır.
Çalışanların Katılımı: KuruluÅŸun tüm kademelerinde çalışanlar ÅŸirketin özünü oluÅŸturur ve tam katılımları varolan yeteneklerinin ÅŸirket yararına kullanılmasını saÄŸlar. Proses Yaklaşımı: İstenen sonuçlara ulaÅŸabilmek için faaliyetler ve kaynakların proses olarak yönetilmesi gereklidir.
Yönetimde Sistem Yaklaşımı: Birbiriyle baÄŸlantılı proseslerin bir sistem olarak ele alınması verimliliÄŸe katkı saÄŸlar ve amaca ulaÅŸmayı kolaylaÅŸtırır. Sürekli İyileÅŸtirme: Åžirketin her alanda performansının artırılması kuruluÅŸun daimi hedefi olmalıdır.
Verilere Dayalı Karar Verme: Etkin kararlar, verilerin ve somut bilgilerin analizine dayandırılmalıdır.
Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi İliÅŸkileri: Bir kuruluÅŸ ile tedarikçileri birbirine baÄŸlıdır ve ancak karşılıklı bir yarar iliÅŸkisi her iki tarafa artı deÄŸer getirir.
ISO 9001:2008 birçok kuruluÅŸ için ticarette kapıları aralayan bir belge olmanın yanı sıra kuruluÅŸa birçok katkı saÄŸlayan bir yönetim modelidir.
|