Bir kuruluÅŸu baÅŸarılı bir ÅŸekilde çalıştırmak için, kuruluÅŸu sistematik ve ÅŸeffaf bir ÅŸekilde yönetmek ve kontrol etmek gerekir. Ä°stikrarlı BaÅŸarı, ilgili tarafların ihtiyaçları ele alınırken, performansı sürekli olarak iyileÅŸtirme ve geliÅŸtirmeye yönelik tasarlanan bir yönetim sisteminin uygulanmasından ve sürdürülmesinden geçer. ISO 9001:2008 standardı bütün dünyada kalite yönetim sistemi modeli olarak uygulanmakta olan bir uluslararası standarttır ve 8 Kalite Yönetim Prensibine dayanmaktadır.
MüÅŸteri Odaklılık: Åžirketler müÅŸterileri ile varolduklarına göre onların ÅŸimdiki ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlayarak beklentilerinin de ötesinde hizmet verme anlayışı benimsenmelidir.
Liderlik: Åžirket hedeflerine ulaÅŸmak için gereken iç dinamikleri yaratmak ve ÅŸirket çalışanlarına yön göstermek için yönetimin liderliÄŸine ihtiyaç vardır.
Çalışanların Katılımı: KuruluÅŸun tüm kademelerinde çalışanlar ÅŸirketin özünü oluÅŸturur ve tam katılımları varolan yeteneklerinin ÅŸirket yararına kullanılmasını saÄŸlar. Proses Yaklaşımı: Ä°stenen sonuçlara ulaÅŸabilmek için faaliyetler ve kaynakların proses olarak yönetilmesi gereklidir.
Yönetimde Sistem Yaklaşımı: Birbiriyle baÄŸlantılı proseslerin bir sistem olarak ele alınması verimliliÄŸe katkı saÄŸlar ve amaca ulaÅŸmayı kolaylaÅŸtırır. Sürekli Ä°yileÅŸtirme: Åžirketin her alanda performansının artırılması kuruluÅŸun daimi hedefi olmalıdır.
Verilere Dayalı Karar Verme: Etkin kararlar, verilerin ve somut bilgilerin analizine dayandırılmalıdır.
Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi Ä°liÅŸkileri: Bir kuruluÅŸ ile tedarikçileri birbirine baÄŸlıdır ve ancak karşılıklı bir yarar iliÅŸkisi her iki tarafa artı deÄŸer getirir.
ISO 9001:2008 birçok kuruluÅŸ için ticarette kapıları aralayan bir belge olmanın yanı sıra kuruluÅŸa birçok katkı saÄŸlayan bir yönetim modelidir.
|