Menü Örneði
DUYURULAR

ıcert ınternatıonal

IC. Uluslar arası Kontrol ve Sertifikasyon Denetim ve Gözetim EÄŸitim Hizmetleri San.Tic. Ltd.Åžti..

 30.12.2010 tarihinde 

-    YaÅŸ meyve sebze

-    Tarla Bitkileri

-    Çiçek ve süs bitkileri

-    Fide ve Fidancılık

-    Çay.

 Yetki Kapsamında Belgelendirme Hizmetlerine BaÅŸlamıştır.

* KuruluÅŸumuz AKREDÄ°TASYON çalışmalarına baÅŸlamıştır.

 

HABERLER

haberler

 

DiGER DiLLER
 


OHSAS 18001:2007 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ AŞAMALARI BELGELENDİRME ŞARTLARI


Bu standart Ä°SÄ°G’ni yönetim sisteminin bir parçası olarak ele almakta ve bu çerçevede aÅŸağıdaki basamaklardan oluÅŸmaktadır;

  • Politika
  • Planlama
  • Uygulama ve Ä°ÅŸletim
  • Kontrol ve Düzeltici Faaliyetler
  • Yönetimin Gözden Geçirilmesi

Politika : Ä°ÅŸletmelerin öncelikle bir Ä°SÄ°G Politikası olması gerekmektedir; Bu politika aÅŸağıdaki baÅŸlıkları içerecek ÅŸekilde hazırlanmalıdır;

  • Ä°ÅŸ SaÄŸlığı ve GüvenliÄŸini iÅŸ performansının entegre bir parçası olarak tanımlanmak,
  • Yüksek bir Ä°SÄ°G performansına ulaÅŸmak,
  • Yasaların gerektirdiÄŸi düzenlemeleri kapsamak,
  • Sürekli maliyet-yarar bir performans geliÅŸimini saÄŸlamak,
  • Politikayı uygulamaya yönelik uygun ve yeterli kaynakları saÄŸlamak,
  • Ä°SÄ°G Politikasının amaçlarını hazırlamak ve iÅŸletme içi herkesin bilgilenmesine yönelik yayınlamak,
  • Ä°SÄ°G yönetimine birinci derecede öncelik vermek,
  • Ä°SÄ°G Politikasının iÅŸletmede tüm seviyelerde anlaşılmasını, uygulanmasını, ve yerleÅŸtirilmesini saÄŸlamak,
  • Çalışanların Politikaya uymak ve uygulanmasını saÄŸlamak konusunda iÅŸbirliÄŸini saÄŸlamak,
  • Ä°SÄ°G Politikasını belirli aralıklarla gözden geçirmek,
  • Her seviyede çalışanların Ä°SÄ°G politikasın uyarınca sorumluluklarını yerine getirebilmeye yönelik uygun eÄŸitimleri aldıklarından emin olmak,

Ä°ÅŸ SaÄŸlığı ve GüvenliÄŸi sorumlulukları bütünüyle üst yönetimle ilgilidir. En güzel uygulama, üst yönetimden ( büyük kuruluÅŸlarda Yönetim Kurulu Üyelerinden biri olabilir) birisinin, Ä°SÄ°G yönetim sistemiyle ilgili bütün sorumluluÄŸu alarak, iÅŸletmede uygulama ve organizasyonu saÄŸlamasıdır. Üst düzey Yöneticiler, Ä°SÄ°G performansının daha da artması için aktif olarak kendi katılımlarını göstermelidirler.

 Planlama :Tehlikenin Saptanması, Risklerin Belirlenmesi ve Risk Kontrolü Ä°çin Planlama:

Bu planlama rutin olan ve olmayan tüm faaliyetleri, tüm personeli (taÅŸeron ve ziyaretçiler dâhil) kapsamalıdır.

 Tehlikelerin belirlenmesi, risk deÄŸerlendirilmesi ve risk kontrol süreçleri dokümante edilmeli ve ÅŸu baÅŸlıkları kapsamalıdır;

 

  • Tehlikeler belirlenmeli,
  • Riskler tanımlanmalı ve risk dereceleri belirlenmeli,
  • Tolere edilebilir riskler deÄŸerlendirilmeli,
  • Mevcut kontrol önlemleri deÄŸerlendirilmeli,
  • Bu aktivitelerden sorumlu personel ve yetki-sorumlulukları tanımlanmalı,
  • Tehlikelerin belirlenmesi, risk deÄŸerlendirmesi aÅŸamalarında proaktif önlemlere ağırlık verilmelidir.

Yasal  ve DiÄŸer Åžartlar : KuruluÅŸ uygulanacak hukuki ve diÄŸer Ä°SÄ°G ÅŸartlarını belirlemeli, bu bilgileri güncelleÅŸtirmeli, çalışanları ve diÄŸer ilgili tarafları bilgilendirmelidir.

 Hedefler : Ä°ÅŸletme mümkün olan her düzeyde dokümante edilmiÅŸ Ä°SÄ°G hedeflerini belirlemeli, hayata geçirmeli ve sürekliliÄŸini saÄŸlamalıdır.

 Hedefler oluÅŸturulurken yasal ÅŸartlar, Ä°SÄ°G tehlike ve riskleri, teknolojik olanaklar, finansal ve iÅŸletimsel gereksinimler dikkate alınmalıdır. Hedefler Ä°SÄ°G politikası ile uyumlu olmalıdır.

 Uygulama ve iÅŸletme :

 Yapısal AÄŸ ve Sorumluluklar:

Politikanın uygulanması ve etkin bir Ä°SÄ°G yönetimi için bir organizasyon ÅŸunlara sahip olmalıdır;

  • Yeterli Ä°SÄ°G bilgisine ulaşılması, kanuni yaptırımlar çerçevesinde güvenli aktiviteler yapılması için beceri ve kabiliyet,
  • Yönetim yapısı içinde sorumlulukların dağılımının tanımlanması ve gerçekleÅŸtirilmesi
  • KiÅŸilerin sorumluluklarını yerine getirebilmeye yönelik gerekli yetki ile donatılması,
  • Organizasyon yapısına ve büyüklüÄŸüne uygun gerekli kaynakların saÄŸlanması,
  • Organizasyonun tüm seviyelerinde ihtiyaçların tanımlanması ve gerekli eÄŸitimlerin organize edilmesi,
  • Ä°SÄ°G bilgisinin etkin ÅŸekilde ve uygun yerde paylaşılmasına, iletiÅŸim saÄŸlanmasına yönelik organizasyon yapılması,
  • Uzmanlardan öneri ve hizmet almaya yönelik organizasyon yapılması,
  • Çalışanların katılımının saÄŸlanmasına yönelik organizasyonlar yapılması,

 

Ä°ÅŸletmedeki bütün birimlerde çalışan yetkililer;

Birimlerinde çalışan bütün insanların saÄŸlığından ve güvenliÄŸinden sorumlu olmalı,

       

Birimlerindeki ortamlardan, saÄŸlık ve güvenlik yönünden etkilenenlerin sorumluluÄŸunun da kendilerine ait olacağını bilmeli,

       

Alacakları kararların Ä°SÄ°G Yönetim sistemi performansını etkileyecek düzeyde olduÄŸunun bilincinde olmalıdırlar.

 

Üst yönetim, yönetim temsilcisi, organizasyonun diÄŸer yönetim kademelerinin görev ve sorumlulukları tanımlanmalı ve dokümante edilmelidir.

 

EÄŸitim, Bilinçlendirme ve Yeterlilik :

 

Ä°htiyaç olan Ä°SÄ°G bilinci tanımlanmalıdır. Bu kapsamda gerekli olan eÄŸitimler zamanında ve sistematik olarak düzenlenmelidir. KiÅŸilerin gerekli bilgileri ve bilinci kazandıklarının ve bunları sürdürdüklerinin deÄŸerlendirmesi yapılmalıdır. EÄŸitimler kayıt altına alınmalıdır.

 

Bu eÄŸitimler;

  • Bireysel rol ve sorumlulukların tanımlanma eÄŸitimleri,
  • Ä°SÄ°G düzenlemeleri, tehlikeler, riskler ve uyarılar ile ilgili eÄŸitimleri,
  • Prosedürlerin anlaşılması eÄŸitimleri,
  • Yöneticilere yönelik sorumluluklar eÄŸitimleri,TaÅŸeron, ziyaretçiler için bilinçlendirme ve bilgi verme eÄŸitimlerini kapsamalıdır.

Danışma ve Ä°letiÅŸim: Ä°ÅŸletme çalışanlarına ve ilgili diÄŸer taraflara danışarak ve uygun Ä°SÄ°G bilgilerinin iletiÅŸimini saÄŸlayarak yaptığı düzenlemeleri dokümante etmeli ve geliÅŸtirmelidir. Bu düzenlemeler çalışanları da kapsamalıdır.

 

Politikanın ve hedeflerin gözden geçirilmesi, tehlike tanımlamaları, prosedürlerin hazırlanma ve deÄŸerlendirilmesi, risk kontrol ve risk deÄŸerlendirmelerin gözden geçirilmesi aÅŸamalarında çalışanlara da danışılmalıdır.

 

Ä°SÄ°G'ni etkileyen deÄŸiÅŸiklikler, yeni teknoloji, ekipman, prosedür ve çalışma yöntemleri vb. konularda çalışanlara da danışılmalıdır.

 

Dokümantasyon:  Bunlar Ä°SÄ°G' ni destekleyen Ä°SÄ°G el kitabı, prosedürler, iÅŸ talimatları, formlar vb. dır.

 

Doküman ve Veri Kontrolü: Dokümanların belirlenmesi, onaylanması, yayınlanması ve yürürlükten kaldırılması baÅŸlıklarını kapsamalıdır. Bu amaçla; dokümanların bulundukları yeri, periyodik olarak gözden geçirildiklerini, ilgili yerlerde son revizyonlarının yer aldıklarını, yürürlükten kalkanların da ilgili tüm yerlerden kaldırıldığını yada istenmeyen kullanıma kapalı olduÄŸunu tanımlayan prosedür hazırlanmalıdır.

 

Acil Durum Hazırlıkları: Potansiyel acil durum ve olayları ve bu durumda yapılacakları tanımlayan, bunlardan kaynaklanacak hastalık veya yaralanmaları önleme veya azaltmaya yönelik plan ve prosedürler oluÅŸturulmalı, uygulamaya sokulmalı ve süreklilikleri saÄŸlanmalıdır.

 

Acil durum planları hazırlanmalıdır. Bu planlarda;

  • Potansiyel kaza ve acil durumlar.
  • Görev alacak kiÅŸiler,
  • Tüm personelin yapacakları (taÅŸeron ve ziyaretçiler dâhil),
  • Tehlikeden uzaklaÅŸma prosedürleri,
  • Organizasyon dışı kurumlarla iletiÅŸim yöntemleri,
  • Yasal kuruluÅŸlarla ve toplumla iletiÅŸim yöntemleri, tanımlanmalıdır.

Ä°htiyaç duyulacak ekipmanlar belirlenmeli ve saÄŸlanmalıdır. Tatbikatlarla mevcut plan deÄŸerlendirilmeli ve güncelleÅŸtirilmelidir.

 

Kontrol Ve Düzeltici Faaliyetler :

 

Performans Ölçümü ve Ä°zleme: Hangi politika ve amaçların gerçekleÅŸtirilebildiÄŸini gösterir. Yetersizlikler görüldüÄŸü zaman, sebepleri kökten tespit edilmeli ve düzeltilmesi için gereken düzenlemeler yapılmalıdır.

 

  • Ä°ÅŸletmenin ihtiyaçlarına uygun nicelik ve nitelikte olmalıdır.
  • Ä°SÄ°G yönetim programına, ilgili hukuki yaptırımlara uyum derecesini izlemek üzere proaktif bir yaklaşım planlanmalıdır.
  • (Proaktif Performans Ölçümü: surveyans ve gözlemler ile; örneÄŸin yapılacak iÅŸin güvenlik sistemleri, çalışma izinleri , gibi.)
  • Kazaları, saÄŸlık bozukluklarını ve diÄŸer Ä°SÄ°G olaylarını olay sonrasında izlemeye yönelik reaktif bir yaklaşım planlanmalıdır.
  • (Reaktif Performans Ölçümü : Kazaları, kazaya ramak kalma durumları,     hastalık-saÄŸlık, diÄŸer saÄŸlık ve güvenlik performans olaylarının takibi gibi.)
  • Ä°zleme ve ölçüm sonuçlarının veri kaydı yapılmalıdır. Ä°zleme ve ölçüm için gerekli olan cihazların kalibrasyon ve bakım yöntemleri tanımlanmalıdır. 

Kayıtlar ve Kayıt Yönetimi:: Organizasyon, denetim, gözden geçirme sonuçlarına iliÅŸkin kayıtlar tanımlanmalı, saklanması ve ortadan kaldırılması konularında prosedürler oluÅŸturulmalıdır.

 

İSİG kayıtlarının ortadan kaldırılmasında yetki, kayıtların gizliliği, kayıtların tutulmasındaki yasal ve diğer gereklilikler dikkate alınmalıdır.

 

Denetim (Audıt) :Yapılan planlamaların  Ä°SÄ°G yönetim sistemi için uygunluÄŸu, gereÄŸince uygulanıp uygulanmadığı, politika ve amaçlara cevap verme durumu deÄŸerlendirilmelidir.

 

Denetleme çok geniÅŸ olabilir veya seçilmiÅŸ bir alan veya konulara yönelik olabilir. Denetim sonuçları ve alınması gerekli düzeltici önlemler ilgili tüm kiÅŸilerle paylaşılmalı, bu kiÅŸiler bilgilendirilmelidir.

Denetleme ÅŸu soruları içermelidir;

  • Organizasyonun genel Ä°SÄ°G Yönetim Sistemi tanımlanan Ä°SÄ°G performans standartlarına ulaÅŸma kapasitesine sahip mi?
  • Ä°SÄ°G Yönetim Sisteminin güçlü ve zayıf yönleri nelerdir ?
  • Organizasyon gerçekten hedeflediklerini yapıyor ve ulaÅŸabiliyor mu ?

 

Yönetimin gözden geçirilmesi: Ä°SÄ°G yönetim sisteminin hedefleri ve politikayı gerçekleÅŸtirmek konusunda yeterliliÄŸi ve planlanan düzenlemelere uygunluÄŸu konusunda sistematik olarak gözden geçirilmelidir. Bu kapsamda;

 

  • Ä°SÄ°G politikasına uygunluk,
  • Ä°SÄ°G hedeflerinin sürekli iyileÅŸtirme kapsamında revizyonu,
  • Tehlike bildirim sürecinin etkinliÄŸi,
  • Risk kontrol önlemlerinin etkinliÄŸi,
  • Kaynakların yeterliliÄŸi,
  • Etkin olmayan prosedürlerin belirlenmesi,
  • Beklenen teknolojik veya yasal deÄŸiÅŸikliklerin sistem üzerine etkilerini, deÄŸerlendirmelidir.

 

Sonuç ve Öneriler: Günümüzde Ä°SÄ°G sadece çalışanlara kiÅŸisel koruyucu malzemelerin

saÄŸlanması yada ortamda bazı iyileÅŸtirici önlemlerin alınması gibi vertikal, genel yönetim ve

üretimsistemlerinden kopuk bazı aktivitelerden ibaret olarak düÅŸünülmemelidir. 

 

OHSAS 18001 Yönetim Standardı öncelikle yönetimin tam taahhüdünü istemektedir. Her kademede yönetim elemanları Ä°SÄ°G’ni üretimin bir parçası olarak kabul etmeli ve bunu kararları, davranışları ile de desteklemelidirler.

 

Ä°SÄ°G iÅŸletmeye yeni bir malzeme, makina, insan alımından, tüm üretim aktivitelerinin, satın alma prosedürlerinin, iÅŸletme prosedürlerinin (bakım, revizyon dahil), iÅŸletme bütçesinin, acil durum planlarının bir parçası olmalıdır.

 

Her iÅŸletme ulaşılabilir, tarihlendirilmiÅŸ, hangi yolla gerçekleÅŸtirileceÄŸi tanımlanmış Ä°SÄ°G hedeflerini belirlemelidir.

 

Ä°SÄ°G iÅŸletmede sadece bir kiÅŸinin sorumluluÄŸunda olmamalı, her seviyede yönetici ve çalışanın iÅŸ tanımı ve performan deÄŸerlendirme kriterleri içinde yer almalıdır.

 

Ä°SÄ°G Yönetim Sistemi;  belli dönemlerde deÄŸerlendirilmeli ve hedeflere ulaÅŸma durumu, baÅŸarılamayan noktalar, nedenleri tanımlanmış bir sistematik kapsamında irdelenmelidir.

 

ISO 18001 Ä°ÅŸ SaÄŸlığı ve GüvenliÄŸi Sisteminin Belgelendirme Åžartları 

 

Döküman Ä°nceleme: Belgelendirme Müracaat'nın yapılmasından sonra en geç 15 gün içerisinde müracaat ek evrakları ve ilgili yönetim sistemine ait dokumanlar, Belgelendirme firmasına  ulaÅŸtırılmalıdır.

KuruluÅŸunuza ait dokumanlar, ISO 9001: 2008 standardına uygunluk açısından incelenecek ve düzeltilmesi gereken bir durum olması halinde, bir rapor ile tarafınıza bildirilecektir.

Belgelendirme firmasına tarafından incelenmesi sonrasında, dokümanlarda söz konusu olabilecek deÄŸiÅŸiklikler, belgelendirme denetimi öncesinde tamamlanmalı ve Belgelendirme firmasına ulaÅŸtırılmalıdır.


Ön Denetim "isteÄŸe baÄŸlı": Belgelendirme amacı ile baÅŸvuruda bulunan firma, belgelendirmeyi esas teÅŸkil eden resmi belgelendirme denetimi öncesinde, mevcut durumu görerek olası problemleri görmek istemesi durumunda yapılan denetim türüdür. Bu denetim için belirlenecek tarih ve gün sayısı iki taraf arasında tespit edilir.

Belgelendirme Denetimi: Belgelendirme denetimi, ISO 9001:2000 standardı ve sistem dokümanlarını uygunluÄŸu tespit etmek amacı ile Belgelendirme firmasının denetim ekibi tarafından gerçekleÅŸtirilecektir. Belgelendirme denetiminin süresi Belgelendirme firmasına beyan ettiÄŸiniz bilgiler doÄŸrultusunda uluslararası akreditasyon kurallarına göre belirlenecek ve denetim öncesinde bir program halinde bildirilecektir.

Belgelendirme denetiminin sonucunda sisteminizin standarda uygunluÄŸunun tespit edilmesi durumunda kuruluÅŸunuz ISO 9001:2008 belgesini almaya hak kazanacaktır. KuruluÅŸ belgelendirme denetimini baÅŸarıyla tamamlanmasını takiben, Belgelendirme firması denetim ekibi tarafından, belge verilmesi için önerilecektir. Bu aÅŸamadan sonra, Belgelendirme hizmetleri  tarafından en kısa süre içinde belge düzenlenerek müÅŸteriye sunulacaktır.

Takip Denetimi:  Belgelendirme veya gözetim denetimlerinde sistemin genel iÅŸleyiÅŸini etkileyecek derecede, uygunsuzluk (lar) tespit edilmesi durumunda gerçekleÅŸtirilecek denetimlerdir. Takip denetimleri, belgelendirme ve ya gözetim denetimini gerçekleÅŸtiren denetim ekibi tarafından gerçekleÅŸtirilecektir.

Gözetim Denetimleri: Gözetim denetimleri kuruluÅŸunuzun ISO 9001:2000 standardına uygunluÄŸunun devamını kontrolü amacı ile Belgelendirme firması denetim ekibi tarafından, en az yılda 1 olmak üzere gerçekleÅŸtirilecektir.

Marka Ve Logo Kullanımı:  Marka ve logo kullanımı ile ilgili uyulması gereken hususlar, sözleÅŸme ekinde verilen, marka ve logo kullanım talimatı ile belirlenmiÅŸtir.

Belgelendirme Geçerlilik Süresi:  ISO 9001:2008 standardına göre yapılan belgelendirme için belge geçerlilik sözleÅŸme süresi 3 (üç) yıldır. Bu sözleÅŸme, imzalandığı tarihten belge geçerlilik süresi sonuna kadar geçerlidir.  Belge geçerlilik süresi dolmadan bir iki ay önce, belge sahibi firma baÅŸvuruda bulunarak, belge süresinin uzatılmasını talep eder. Bu durumda belgenin denetimi yapılır ve belge gecerlilik süresi üç yıl daha uzatılır.

Kapsam deÄŸiÅŸikliÄŸi ve adres deÄŸiÅŸikliÄŸi denetimlerinde sözleÅŸme süresinde herhangi bir deÄŸiÅŸiklik yapılmaz. Belgenin geçerlilik süresi için, ilk belge tarihi baz alınır ve yapılan deÄŸiÅŸiklikle ilgili yeni sözleÅŸme imzalanır.

 Ä°tirazlar ve Åžikayetler:  Belgelendirme firması sistem belgelendirme faaliyetleriyle ilgili itirazlar ve ÅŸikayetler kuruluÅŸ tarafından denetimler sonrasında, denetim raporları, denetim ekibi, denetim içeriÄŸi v.b. hususlarda itiraz ve ÅŸikayetler yazılı ve sözlü olarak yapılabilir. GerçekleÅŸen denetimler hakkında yapılan tüm ÅŸikâyetler, bir sonraki ÅŸikâyet deÄŸerlendirme komitesi toplantı gündeminde ele alınır.

Toplantı sonrasında alınan kararlar yazılı olarak ilgili kuruluÅŸlar ve denetim ekipleri üyelerine bildirilir. Ä°lgili kararlar çerçevesinde gerek düzeltici/ önleyici faaliyetler baÅŸlatılır.

Samsun Kombi Servisi - Web Tasarım Faks :90 216 444 38 61
Telefon :90 216 444 38 61
BAHARÄ°YE CADDESÄ° SÃœLEYMANPAÅžA SOKAK AYBERK Ä°Åž MERKEZÄ° KAT:4 NO:48