Menü Örneði
DUYURULAR

ıcert ınternatıonal

IC. Uluslar arası Kontrol ve Sertifikasyon Denetim ve Gözetim EÄŸitim Hizmetleri San.Tic. Ltd.Åžti..

 30.12.2010 tarihinde 

-    YaÅŸ meyve sebze

-    Tarla Bitkileri

-    Çiçek ve süs bitkileri

-    Fide ve Fidancılık

-    Çay.

 Yetki Kapsamında Belgelendirme Hizmetlerine BaÅŸlamıştır.

* KuruluÅŸumuz AKREDÄ°TASYON çalışmalarına baÅŸlamıştır.

 

HABERLER

haberler

 

DiGER DiLLER
 


BRC- GLOBAL GIDA GÜVENLİĞİ STANDARDI BELGELENDİRME ŞARTLARI


Mevcut Durumun Tespiti: Genellikle her kuruluÅŸta formal/ yarı formal / informal iÅŸleyen bir çalışma sistemi vardır. Bu mevcut sistemi tespit etmek, iÅŸimize yarayan uygun yönlerini belirlemek ve bunu kurulacak kalite yönetim sistemine temel teÅŸkil etmek uygun bir baÅŸlangıç olacaktır.

Kalite Yönetim Sistemi OluÅŸum Planı: Kalite sistemi faaliyetlerini organize edecek takımın ve bu takıma destek verecek diÄŸer birimlerin zaman ve gücünü en etkin ÅŸekilde kullanabilmek için ele alınacak konuların ve sorumluların belirlenmesi ve bunun bir zaman çizelgesine dökülmesi aÅŸamasıdır. Bu plan, belli periyotlarda gözden geçirilir ve gerekiyorsa güncellenir.

EÄŸitim: Kalite yönetim sistemi öncelikle uygun seviyelerdeki kilit çalışanlara tanıtılır. EÄŸitim faaliyetlerinde tüm detayların aynı ÅŸekilde aynı yoÄŸunlukta her çalışana aktarılmasından ziyade seviyelendirilmiÅŸ yetki ve sorumluluklara ,uygun detay ve içerik aktarılır. Ancak bu ÅŸekilde mevcut kaynaklarımızı (eÄŸitimci, eÄŸitime katılan ve ilgili maliyetler) etkin bir ÅŸekilde kullanmış ve herkesi gereksiz detaylara boÄŸmamış oluruz.

Kalite Yönetim Sisteminin Kurulması: Kalite yönetim sistemi bir kiÅŸinin bir bölümün uygulayacağı bir ÅŸey deÄŸilse, kurulması aÅŸamalarında da bir kiÅŸinin bir bölümün performans göstermesi yeterli olmayacaktır. Bu nedenle formatı ne olursa olsun temel prensip , kalite yönetim sistemi kurulurken mümkün olduÄŸunca katılımı saÄŸlamak olmalıdır. Bu konuyla ilgili pratik uygulama genellikle kuruluÅŸun büyüklüÄŸüne göre çalışma takımları oluÅŸturmaktır. Bu takımlar ilgili birimlerinin, sistemlerin / dokümantasyonun kurulmasında ve oluÅŸturulmasında aktif olarak görev alacaktır. Sistemi danışmanın veya kalite sorumlusunun dikte ettirmesindense bu yaklaşım, ileriki uygulama aÅŸamalarında kullanıcıların sistemi sahiplenmesi açısından da uygun olacaktır. 

Ä°ç Tetkiklerin GerçekleÅŸtirilmesi: Kalite yönetim sistemi oluÅŸumunun tamamlandığı kararı verildikten sonra alt sistemlerin planlandığı gibi çalışıp çalışmadığının, birbirleri ile uyumunun, etkinliÄŸinin kontrol edildiÄŸi iç tetkikler yapılır. Burada tespit edilen uygunsuzluklar / geliÅŸmeye açık alanlar bir plan dahilinde ele alınır.

Gözden Geçirme: Üst yönetim kalite yönetim sistemini; iç tetkikleri, hedefleri, düzeltici/önleyici faaliyetleri, prosesleri ve onların performanslarını, müÅŸteri ÅŸikayetleri ve memnuniyetlerini, iyileÅŸtirme çalışmalarını, kaynak ihtiyaçlarını gözden geçirir, sistemin etkinliÄŸini ve sürekliliÄŸini saÄŸlar.

 

BRC- GLOBAL GIDA GÜVENLİĞİ STANDARDI BELGELENDÄ°RME ÅžARTLARI

 

Döküman Ä°nceleme:  Belgelendirme Müracaat'nın yapılmasından sonra en geç 15 gün içerisinde müracaat ek evrakları ve ilgili yönetim sistemine ait dokumanlar, Belgelendirme firmasına  ulaÅŸtırılmalıdır.

KuruluÅŸunuza ait dokumanlar, BRC  standardına uygunluk açısından incelenecek ve düzeltilmesi gereken bir durum olması halinde, bir rapor ile tarafınıza bildirilecektir.

Belgelendirme firmasına tarafından incelenmesi sonrasında, dokümanlarda söz konusu olabilecek deÄŸiÅŸiklikler, belgelendirme denetimi öncesinde tamamlanmalı ve Belgelendirme firmasına ulaÅŸtırılmalıdır.

 

Ön Denetim "isteÄŸe baÄŸlı" : Belgelendirme amacı ile baÅŸvuruda bulunan firma, belgelendirmeyi esas teÅŸkil eden resmi belgelendirme denetimi öncesinde, mevcut durumu görerek olası problemleri görmek istemesi durumunda yapılan denetim türüdür. Bu denetim için belirlenecek tarih ve gün sayısı iki taraf arasında tespit edilir.

 

Belgelendirme Denetimi: Belgelendirme denetimi, BRC standardı ve sistem dokümanlarını uygunluÄŸu tespit etmek amacı ile Belgelendirme firmasının denetim ekibi tarafından gerçekleÅŸtirilecektir. Belgelendirme denetiminin süresi Belgelendirme firmasına beyan ettiÄŸiniz bilgiler doÄŸrultusunda uluslararası akreditasyon kurallarına göre belirlenecek ve denetim öncesinde bir program halinde bildirilecektir.

Belgelendirme denetiminin sonucunda sisteminizin standarda uygunluÄŸunun tespit edilmesi durumunda kuruluÅŸunuz BRC  belgesini almaya hak kazanacaktır. KuruluÅŸ belgelendirme denetimini baÅŸarıyla tamamlanmasını takiben, Belgelendirme firması denetim ekibi tarafından, belge verilmesi için önerilecektir. Bu aÅŸamadan sonra, Belgelendirme hizmetleri  tarafından en kısa süre içinde belge düzenlenerek müÅŸteriye sunulacaktır.

 

Takip Denetimi:  Belgelendirme veya gözetim denetimlerinde sistemin genel iÅŸleyiÅŸini etkileyecek derecede, uygunsuzluk (lar) tespit edilmesi durumunda gerçekleÅŸtirilecek denetimlerdir. Takip denetimleri, belgelendirme ve ya gözetim denetimini gerçekleÅŸtiren denetim ekibi tarafından gerçekleÅŸtirilecektir.

 

Gözetim Denetimleri: Gözetim denetimleri kuruluÅŸunuzun BRC  standardına uygunluÄŸunun devamını kontrolü amacı ile Belgelendirme firması denetim ekibi tarafından, en az yılda 1 olmak üzere gerçekleÅŸtirilecektir.

 

Marka ve Logo Kullanımı: Marka ve logo kullanımı ile ilgili uyulması gereken hususlar, sözleÅŸme ekinde verilen, marka ve logo kullanım talimatı ile belirlenmiÅŸtir.

 

Belgelendirme Geçerlilik Süresi: BRC  standardına göre yapılan belgelendirme için belge geçerlilik sözleÅŸme süresi 3 (üç) yıldır. Bu sözleÅŸme, imzalandığı tarihten belge geçerlilik süresi sonuna kadar geçerlidir.  Belge geçerlilik süresi dolmadan bir iki ay önce, belge sahibi firma baÅŸvuruda bulunarak, belge süresinin uzatılmasını talep eder. Bu durumda belgenin denetimi yapılır ve belge geçerlilik süresi üç yıl daha uzatılır.

Kapsam deÄŸiÅŸikliÄŸi ve adres deÄŸiÅŸikliÄŸi denetimlerinde sözleÅŸme süresinde herhangi bir deÄŸiÅŸiklik yapılmaz. Belgenin geçerlilik süresi için, ilk belge tarihi baz alınır ve yapılan deÄŸiÅŸiklikle ilgili yeni sözleÅŸme imzalanır.

 

Ä°tirazlar ve Åžikayetler:  Belgelendirme firması sistem belgelendirme faaliyetleriyle ilgili itirazlar ve ÅŸikayetler kuruluÅŸ tarafından denetimler sonrasında, denetim raporları, denetim ekibi, denetim içeriÄŸi v.b. hususlarda itiraz ve ÅŸikayetler yazılı ve sözlü olarak yapılabilir. GerçekleÅŸen denetimler hakkında yapılan tüm ÅŸikâyetler, bir sonraki ÅŸikâyet deÄŸerlendirme komitesi toplantı gündeminde ele alınır.

Toplantı sonrasında alınan kararlar yazılı olarak ilgili kuruluÅŸlar ve denetim ekipleri üyelerine bildirilir. Ä°lgili kararlar çerçevesinde gerek düzeltici/ önleyici faaliyetler baÅŸlatılır.

Samsun Kombi Servisi - Web Tasarım Faks :90 216 444 38 61
Telefon :90 216 444 38 61
BAHARÄ°YE CADDESÄ° SÃœLEYMANPAÅžA SOKAK AYBERK Ä°Åž MERKEZÄ° KAT:4 NO:48